E-strony – strony internetowe

Czy należy pozycjonować witryny internetowe?

Listopad 28, 2013, autor: olsza

Optymalizacja SEO strony internetowej WWW jest formą marketingu. Ewentualni klienci szukając usługi czy produktu będą jej poszukiwać wpisując jej nazwę w wyszukiwarce. W mniejszości wypadków wyszukiwana jest strona internetowa konkretnej korporacji bądź sklepu. Dlatego także warto pozycjonować stronę pod kątem słów priorytetowych dotyczących oferty. Drugorzędną sprawą jest promocja samej marki.

W jaki sposób pozycjonować stronę? Oprócz zlecanych płatnych rozwiązań (które de facto są najczęściej kosztowne) można spróbować własnych sił, ucząc się przy okazji zasad jakimi rządzi się świat pozycjonowania.

Fundamentem w pozycjonowaniu jest tworzenie artykułów, wiadomości czy opisów w taki sposób, by same w sobie zawierały słowa kluczowe, które będą indeksowane przez wyszukiwarkę. Jest to najprostszy sposób, który wymaga wyłącznie odrobiny wprawy i nie są konieczne rzadne czynności po napisaniu samego publikacji.

Ważne szczegóły muszą być wyróżnione – pogrubienie czy duża czcionka to podstawa. Wszelkie header’y i opisowe skróty muszą być dobrze widoczne i czytelne. Trzeba jednakże pamiętać o nie nadużywaniu tych elementów, gdyż im więcej ich na stronie, tym mniejszą mają wagę i siłę działania.

Stosuj animacje flash tylko dla elementów, które nie muszą być indeksowane poprzez wyszukiwarkę. Najlepiej zupełnie zrezygnować z ich używania i przejść na dużo wygodniejsze rozwiązania – na przykład. jQuery.

Bardzo zalecane jest, żeby slogan i logo były w formie tekstowej. Są to w praktyce bardzo istotne elementy na stronie. Są duże, znajdują się najwyżej – zatem zadbajmy by nie były one w formie graficznej. Wyjątkiem jest z całą pewnością logo obrazkowe, które nie ma możliwości zostać odzwierciedlone w formie tekstu.

Kolejność elementów – im ważniejszy, tym powinien znajdować się wyżej. Nazwy produktu czy artykułu muszą rzucać się w oczy. Na dole strony możemy pozwolić sobie na umiejscowienie odnośników do regulaminu czy treści dotyczącej praw autorskich. Są one na pewno ważne, lecz propozycja spółki jest najważniejsza i musimy ją reklamować.

Te kilka priorytetowych wskazówek powinno wystarczyć do zupełnie darmowego przystosowania strony do dobrego pozycjonowania. Tak zbudowana strona będzie świetnie indeksowana poprzez wyszukiwarki internetowe, co przełoży się na wyniki naszej witryny znajdujące się na pierwszych serwisach. A taki jest teraz cel SEO (ang. Search engine optimization).

Strony internetowe – ciekawostki
Pierwsza strona internetowa, która powstała na świecie zbudowana była o elementy HTML. Zaistniała ona 6 Sierpnia 1992r i została założona przez brytyjskiego naukowca Tim Berners-Lee. Obecnie istnieje pod tym samym adresem co na początku i można przejrzeć i porównać dzisiejsze strony internetowe z tą, pierwszą.