E-strony – strony internetowe

Logo, slogan i kolory

Wrzesień 19, 2013, autor: olsza

Przed rozpoczęciem budowy witryny www dla spółki warto przeznaczyć czas na ustalenie pewnych szczegółów, które będą nas reprezentowały. Mówię tu o trzech najważniejszych detale, dzięki którym w późniejszym czasie można promować własną markę – logo, slogan , a oprócz tego kolory. Dlaczego tak warto ustalić je na początku? Zachowanie tych trzech elementów na stronie www, wizytówce czy dosłownie w biurze spowoduje iż nasza firma będzie postrzegana jako profesjonalna. Niezależnie od tego czy ewentualny kontrahent odwiedzi nas indywidualnie, przez stronę internetową czy wyłącznie otrzyma wizytówkę od polecającego. Dzięki dobremu marketingowi, połączenie charakterystycznych, dobrze dobranych barw pozostanie w pamięci nabywcy na bardzo długi czas i będzie rozpoznawane w wielu miejscach. Na billboardzie, w gaziecie czy ulotce.

Jakie powinno wyglądać logo? Symbol reprezentujący korporację powinien być relatywnie łatwy i unikatowy, dzięki czemu będzie prosty do zapamiętania. Skomplikowane rozwiązania rzadko kiedy przynoszą pozytywne skutki. Spójrzmy na logo dużych firm/spółek/korporacji – na przykład operatorów komórkowych. Wszyscy znamy je od bardzo dawna i kojarzymy je bez kłopotu. Dążenie do tego samego w wypadku naszej korporacji jest kluczowym celem marketingowym.

Slogan – co to jest? Slogan to w znaczącej liczbie przypadków krótka fraza – jedno zdanie – opisujące rodzaj naszej działalności. Należy stworzyć opis adekwatny do rodzaju wykonywanych usług – w zależności czy będzie to firma meblowa, przeprowadzkowa, remontowa, fryzjerska czy związana z gastronomią. Dobry slogan powinien być niedługi, wpadać w ucho i identycznie jak logo – być łatwy do zapamiętania.

Ostateczną, lecz nie najmniej istotną rzeczą jest paleta kolorów. Tysiące osób na świecie poświęca cały swój wolny czas na badanie psychologii koloru. Dobrze dobrana zestaw kolorów dla strony czy wizytówki powinna przyjemnie się kojarzyć oraz dodatkowo nie gryźć sama ze sobą. Przykładem dobrze dobranego loga, sloganu i kolorystyki może być strona www.apisoft.pl Posłużę się tutaj jedynie w dużej liczbie przypadków używanymi kolorami na serwisach internetowych, by zobrazować w jaki sposób można wybrać dla nich odpowiednią kolorystykę:

  • czerwony – silny kolor z którym wiąże się odwaga i moc,
  • niebieski – inteligencja, pogoda, logika, spokój,
  • żółty – optymizm, zaufanie, życzliwość,
  • pomarańczowy – ciepło, bezpieczeństwo, zabawa,
  • czarny – przepych, urok, wydajność, atrakcyjność,
  • biały – higiena, czystość, intuicyjność.

Dzięki powyższej krótkiej liście powinniśmy wiedzieć wstępnie jakich barw warto unikać, a nad jakimi zastanowić się przy wyborze kolorystyki.

Strony internetowe – ciekawostki
Pierwsza strona internetowa, która powstała na świecie zbudowana była o elementy HTML. Zaistniała ona 6 Sierpnia 1992r i została założona przez brytyjskiego naukowca Tim Berners-Lee. Obecnie istnieje pod tym samym adresem co na początku i można przejrzeć i porównać dzisiejsze strony internetowe z tą, pierwszą.